עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

ארקו החזקות-לפני שיאים חדשים במכירות?

המשקיעים בארקו החזקות,פספסו את העובדה, שהכנסות של 267 תחנות דלק נוספות יוכרו רק מהרבעון הבא. להיכן פניה של ארקו בשנת 2018 כולה? על פי המצגת של החברה אין יותר מידי מקום לטעויות. (9-6-2018)
ארקו החזקות-לפני שיאים חדשים במכירות?

עינב כהן

אם שוק ההון הישראלי היה מתנהל בהיגיון-זה היה אמור להיות הפוך.

מניית ארקו, היתה צריכה לרדת עד הדו"ח האחרון שפורסם בסוף מאי, והחל מנקודה זו-לזנק עד הרבעון הבא.

מדוע? כי תמיד הרבעון הראשון בשנה,באופן מסורתי הנו חלש (עקב הסופות באיזורי תחנות הדלק של GPM שפוגע בהכנסות), וכן בגלל שרק החל מהרבעון הבא, יוכרו ההכנסות מרכישת ה267 תחנות דלק חדשות. קרי- 25% מהחברה.

בפועל מה שקרה היה ההיפך הגמור, המנייה עלתה ועלתה, וירדה בחדות אחרי הדו"ח שהיה בעצם חדשות ישנות, שאינן רלוונטיות כלל להמשך הדרך.

קצת מצחיק לא? אולי יותר נכון לומר מאכזב את מחזיקי המנייה? אבל זהו שוק ההון הישראלי. להבין אותו בשנתיים האחרונות זה ממש לא קל.

אבל על פי התמונה שאציג לפניכם במאמר זה,תוכלו להבין את ההתנהגות החוזרת על עצמה בגרף המנייה, על "העונתיות" של GPM, שאותה מחזיקה ארקו, ועל התקופה הקרובה שצפויה להיות לחברה.

גרף שחוזר על עצמו

בואו נתחיל דווקא מהגרף כי הוא מספר סיפור מעניין.

arko

אנו רואים מחזוריות די מעניינת בהתנהגות של מניית ארקו בהתאם לדו"ח.

כפי שאמרנו,הדיווח של החברה במאי, תמיד מציג דו"ח פחות טוב בגלל החורף, ובדו"ח שאחריו מראה מספרים טובים יותר.

שימו לב לסימונים שעשיתי על הגרף:

בצהוב- את תאריך הדו"ח במאי, בשנים הקודמות.

בחץ כלפי מעלה-את הזמן ממנו הנייר החל לזנק.

ואלה התוצאות משנת 2014:

1.אחרי הדוח ב2014 הנייר ירד ב29%.

מתי התחיל לזנק? אחרי חמישה חודשים, ויצר אחרי העלייה שיא חדש.

2.אחרי הדו"ח בשנת 2015, הנייר ירד ב 12.5%.

מתי התחיל לזנק? אחרי ארבעה חודשים ויצר שיא חדש.

3.אחרי הדו"ח בשנת 2016, הנייר ירד ב16%.

מתי התחיל לזנק? חודש וחצי אחרי ויצר שיא חדש.

4.אחרי הדו"ח בשנת 2017, הנייר ירד ב34%.

מתי התחיל לזנק?שישה חודשים אחרי ויצר שיא חדש.

כלומר התופעה היא מדהימה, באופן מסורתי, המשקיעים מתייחסים לדו"ח החלש עונתית ומפילים את המנייה, ומעלים אותה שוב בד"כ בין חודשי יולי- ספטמבר.

לפי דיווחי החברה-צמיחה חדה ב2018

עכשיו בואו נלך למספרים. שימו לב לזה-

במצגת האחרונה,שהוציאה ארקו, היא נותנת תחזית לשנה כולה, ומראה צמיחה צפויה בEBITDA של 26% בשנה.

כמה זה לעומת שנים קודמות? בואו ותראו:

בין 2015 ל2016 הצמיחה היתה 17%.

בין 2016 ל-2017 הצמיחה היתה 24%.

וכעת צפויה צמיחה שנתית הכי גבוה בתולדות GPM של 26%.

כמה חברות ישראליות צומחות בשוק ההון במספרים כאלה? מעט מאד.

רבעון ראשון חלש- מה בדיוק קרה?

אבל לפני שאנו מנסים להבין לאן פניה של GPM לעתיד, כדאי להבין מה בדיוק קרה הפעם, שהרי ברבעון הזה החברה הציגה הפסד בשורה התחתונה, למרות שמאז שנה שעברה נקנו עוד 150 תחנות (שימו לב, ש267 תחנות יוכרו רק החל מרבעון הבא). אז מדוע ההפסד הנקי היה אותו הפסד כמו ברבעון המקביל.

התשובה- הרבעון הראשון היה חורפי במיוחד, והיו הוצאות על שיפוץ וייעול .

כלומר-זה שיש יותר תחנות אינו אומר שבגלל זה "השורות התחתונות" יהיו טובות יותר,שכן לא מדובר ביתרון לגודל בסופו של דבר. מה שצריך להסתכל עליו הוא הרווח הגולמי והתפעולי ואספקת הסחורה- ששם גם ברבעון הזה היה גידול 21% במכירות לעומת רבעון מקביל.

אבל כפי שניתן לראות בדו"ח האחרון,החברה מנסה להתייעל ונמצאת בשלהי התהליך כרגע. מדובר על מהלך אסטרטגי של התמקדות במכירות עם רווחיות גולמית גבוהה בחנויות הנוחות, בעיקר של מזון מוכן ואלכוהול למקומות שהחקיקה אפשרה.

בנוסף,הם החלו לעבוד עם תוכנה לשיפור ניהול מלאי, כך שההזמנות של המוצרים יהיו בהתאם לביקושים של האוכלוסיה.

יש להם גם את עניין מועדון הלקוחות עם 350 אלף נרשמים בתוך כמה חודשים בלבד.

הסיפור האחרון הוא "המותג הפרטי", בדומה למה שעשו בארץ רשת "שופרסל" .בGPM מתמקדים במותג פרטי בתחומי הממתקים וכעת מרחיבים לתחומים נוספים.

בדרך לחמישיית התחנות הגדולות

נכון לכרגע,GPM  נמצאת ברשימה במקום ה-6 עם 1114 תחנות, אבל המספרים האלה ישנים ובחודש שעבר הוכרו שאר התחנות שנקנו. כלומר- כיום GPM פועלת ב-21 מדינות בארה"ב בפריסה הכוללת כ-1,360 אתרים.

כלומר- היא במרחק של 63 תחנות מחברת "מורפי" שנמצאת מקום אחד מעליה.

כמה היא רחוקה מלהיות בין חמשת הראשונים?כנראה שלא גדול ואסביר למה.

עפ"י עדכון החברה בדו"ח האחרון,יש לה קו אשראי פתוח של 124 מיליון דולר.

בואו תבינו את סדר הגודל,

את העסקה האחרונה, של רכישת 267 תחנות ,שזה בעצם 25% מכלל העסק שלה, GPM רכשה בתמורה ל192 מיליון דולר.

כלומר- דרך קו האשראי יש לה יכולת להגדיל בעוד כ100-200 תחנות דלק בדומה לעסקה האחרונה.

אבל מלבד זאת, לארקו יש מזומן על סך 450 מיליון ש"ח שיכול לשמש כהלוואת בעלים לרכישות נוספות.

כלומר- כסף לעסקאות נוספות יש להם,העניין הוא רק תזמון קניות ולעקוף את "מורפי" ולהגיע לחמשת הגדולות בארה"ב- זה דבר שלא בשמיים.

אקזיט או הנפקה בנסד"ק

עכשיו, השאלה הגדולה, לאן מכוון את כל העסק,בעל השליטה ,אריק קוטלר.

קוטלר, את הכסף הגדול שלו, יכול לעשות בעיקר ב- 2 דרכים עיקריות: אקזיט או הנפקה בנסד"ק בשווי גבוה.

"הדשדוש" במניית ארקו, שמחזיקה ב75% ממניות חברת GPM, כנראה שלא מפריע לו יותר מידי וזו מסיבה פשוטה - GPM הנה חברה פרטית, והשווי שבה תהיה העסקה בעתיד, או ההנפקה (או שתיהן) תלוי בגודל שיהיה לו נכון לאותו רגע ולכן,יכול להיות שמה שהוא רואה כרגע הנו זמני בלבד כאשר היכולת להציף ערף קיימת בכל זמן נתון בו יבחר.

אז בינתיים הוא קונה תחנות ומשפץ ומשביח, כדי שבסופו של דבר, הוא יעשה את מה שכולנו רוצים לעשות- לקנות בזול ולמכור ביוקר.

אז איפה הבעיה העיקרית במניית החברה הזו?

לא המשקיעים ולא האנליסטים מצליחים להבין את העסק הזה. הוא מורכב וצריך להתעמק בו. אפשר לראות את חוסר ההבנה על הגרף המשוגע של הנייר, כי כפי שאמרתי בהתחלה, המשקיעים בשוק הישראלי קונים ומוכרים בהתאם לדיווחים על הצלחה בשורה התחתונה.

אבל האמת היא, שמבחינת שורה תחתונה קוטלר יכול להציג רווח נקי בקלות. באם יצמצם את ההרחבות והשיפוצים, וגם אם הוא יגיע רק ל5% רווחיות בשנה אזי יוצג רווח נקי של עשרות מיליונים עם אפשרות לחלוקת דיבידנד גבוה.אבל קוטלר לא עושה את זה וכך אפשר ללמוד לאן הוא מכוון.

לסיכום, השוק התייחס לדו"ח האחרון, מבלי לקחת בחשבון את העונתיות ואת העובדה המדהימה, שהכנסות נוספות בסדר גודל של 25% מהעסק (רכישת 267 תחנות), יוכרו רק החל מהרבעון הבא.

קוטלר כנראה ימשיך לאסוף תחנות ולעלות לחמישייה הראשונה בארה"ב, ויחכה לעלייה בסקטור ה-MLP על מנת להנפיק בשווי גבוה,או לחילופין לקבל הצעת מחיר לעסק כולו ועל ידי כך להכניס כסף לכיס דרך הדיבידנד שיחולק בארקו. 

 

 

 

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת