אלוט תקשורת-האקזיט הבא בישראל?

חברת אלוט תקשורת,עומדת לפני מהפך עסקי דרמטי. עינב כהן מסביר, מדוע היא החברה מספר אחת המועמדת לאקזיט מהחברות הציבוריות. (17-10-2018)

עינב כהן

לא רבים מכירים את חברת אלוט תקשורת, חברה קטנה מהוד השרון, אבל כנראה שהקטנה עוד תהיה גדולה, לאור הכניסה לדרך חדשה ומרתקת.

אלוט תקשורת הנה בעיניי אחת החברות המעניינות למעקב עם פוטנציאל אמיתי לאקזיט.

(לקריאה על האקזיט הקודם שצפינו כבר לפי חמש שנים).

מי את אלוט תקשורת

אלוט תקשורת בע"מ היא חברת טכנולוגיה ישראלית המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של תקשורת IP עבור ספקי שירותי תקשורת, שמסייעות להן להקצות בצורה דינמית רוחבי פס משתנים בין לקוחות.

מניותיה של חברת אלוט נסחרות בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב.

מנית החברה כלולה במדד תל אביב 100 ובמדד תל אביב טק-עילית.

בתחילת השנה, הודיעה חברת אלוט כי היא מעריכה שתשוב לצמוח ב-2018 אחרי 3 שנים של ירידה בהכנסות וציינה כי עיקר הצמיחה בשנה זו תגיע ממוצרי האבטחה שלה עם עלייה צפויה של של 11-16 אחוז .

החברה עשתה בשנתיים האחרונות, כמה מהלכים רציניים כדי לסובב את המטבע לכיוונה. היא רכשה חברות המפתחות תוכנות אבטחה לנתבי תקשורת ביתית (Home Router) ואולי יתברר שהבינו את פני העתיד יותר מרבים אחרים.

בגדול, את המהפך העסקי החלה אלוט לפני שנה.

המטרה היתה כזו- להפוך את החברה לחברת אבטחה,לאחר שזיהו צמיחה במספר ספקי שירותי התקשורת בעולם המבינים כי באמצעות הצעת שירותי פרמיום לפס רחב מאובטח, הם יוצרים פוטנציאל הכנסות משמעותי וגם מספקים שירות חיוני ללקוחותיהם.

כלומר- אלוט זיהתה את "המצוקה" בצמיחה של ספקי התקשורת שלא מצליחים להראות צמיחה, והציעה להם מוצר אבטחה ש"מתלבש" על הרשת בצורה איכותיתת ומאובטחת וכך בעצם הלקוח לא צריך לשלם פעמיים לסייבר ולרשת תקשורת.

והם זיהו עוד משהו, הם זיהו את המצוקה שלנו מהוירוסים וההאקרים.

היום אולי אני ואתם פחות מרגישים את זה, אבל זה הולך וגדל ומתרחב ויבוא יום שנצטרך לאבטח הרבה הרבה יותר את המחשבים האישיים.

ועוד משהו הם הבינו, שבעולם שהולך ל"אינטרנט של הדברים" שבו כל המכשירים יהיו מחוברים לרשת-לא תהיה ברירה.

צריך להבין, זה לא עורבא פרח,כבר בדוחות של שנת 2017, נרשם גידול בצבר ההזמנות וצמיחה של כ-40% בהכנסות החברה מתחום האבטחה.כלומר- יש בשר ויש לנ"ל ביקוש שעשוי לגבור.

נכון להיום, לאלוט יש טכנולוגיה בסיסית, שיושבת בתוך הרשתות, ויודעת לנתח כל דבר שעובר שם, ומאפשרת לתת את השירות ולסנן החוצה דברים מזיקים.

מבחינת לקוחות,לחברה יש כבר לקוחות בסדר גודל משמעותי כגון וודאפון, טלפוניקה ופלאפון, ופה נכנסת השאלה המתבקשת- האם חברות הסייבר הגדולות בעולם לא יכולות לעשות את מה שאלוט עושה?

אז זהו, שזה לא כל כך פשוט. הבעיה היא לא בסייבר עצמו, אלא היכרות עם עולם התקשורת שאלוט מומחית בה מימים ימימה,קשרים,וחברה שיודעת לשבת בתוך רשת.

זה כמובן לא "הלחם והחמאה" של חברות הסייבר. הם אכן יכולות לפתח דבר כזה, אבל זה לא יהיה פשוט פרוצדורלית וייקח די הרבה זמן.

חברת וודאפון, למשל, השיקה שירות אבטחה על בסיס טכנולוגיה של אלוט במחיר של אירו בחודש ללקוח, והגיעה לנתח שוק של 45%-50% מלקוחותיה בספרד ואיטליה.

למה מדובר בחברה לאקזיט?

עכשיו בואו נדבר על למה אני רואה את החברה הזו נמכרת לחברה זרה במוקדם או במאוחר, או לאחד מחברות הסייבר הגדולות.

1.החברה עם כסף רב בקופה וללא חוב- החברה עם 302 מיליון ש"ח בקופה ללא שום חוב ועם שווי שוק של 758 מיליון ש"ח.

כלומר,40% מהשווי שלה זה רק המזומן שיושב בקופה.מדובר במצב נדיר שלא רואים בכל חברה.

כלומר, מי שישתלט על החברה, ייקח אותה עם הר המזומן שלה.

2.טכנולוגיה ספציפית- יש לחברה הזו נישה. זו לא עוד חברה עם מיליון מתחרים. מי שיירצה להיות ממוקד לתוך הנישה הזו ולתפוס בה נתח- ירכוש אותה כי חברות הסקיוריטי מגיעות מעולם האנטרפרייז וייקח להם זמן להדביק אותם כאשר אלוט מגיעה מעולם התקשורת עצמה.

3.שוק צומח- תסתכלו על התוכי של "בזק" כמה הם משווקים את עניין הסייבר ותבינו כנראה כמה זו צמיחה מהותית לחברות התקשורת.

הגיוני לחשוב, שחברת תקשורת עולמית רצינית,תרצה לרכוש אותה ולפתור אחת ולתמיד את העניין הזה.

4. החברה נכנסת לתחום צומח ב"אינטרנט של הדברים"-מגזין פורבס פרסם ב- 2016 תוצאות מחקר שערכו בקרב מובילי תעשיית שוק ה- IoT המעריכים כי שוק ה- IoT יהיה גבוה מ- 60 טריליון דולר במהלך ה- 15 השנים הבאות.

בנוסף, מנתוני חברת הייעוץ IHS Markit Consulting, עולה כי שוק ה- IoT צפוי לגדול מ- 15.4 מיליארד מכשירים מחוברים ב- 2015 ל- 30.7 מיליארד מכשירים ב- 2020 ו- 75.4 מיליארד מכשירים ב- 2025.

ככל שגדלים השימושים ב- IoT, כך הוא הופך משמעותי יותר בחיינו. טכנולוגיות הבית החכם, בו יותר ויותר מכשירים בבית מחוברים באופן שוטף לאינטרנט היא עובדה קיימת וזו הסיבה שאלוט החליטה להשקיע בהגנת הבית החכם ממתקפות סייבר ולכן רכשו את חברת נטונומי וכך ביססו פתרון יחיד מסוגו המספק הגנה לחברת התקשורת וללקוח גם אל מול כלל המכשירים אליהם מתממשק המחשב או מכשירי הסלולר שלהם.

הפיתרון הזה מאד מעניין אם מסתכלים כמה שנים קדימה, כי יהיה קשה לאנשים פרטיים להתחיל לאבטח עצמאית בסייבר.

עסקה גדולה עם מקאפי

אחת מהחברות הפוטנציאליות ביותר לדעתי לרכוש את אלוט תקשורת היא חברת הענק מקאפי, המספקת אבטחת אינטרנט (פועלת כחברה עצמאית בתוך חברת אינטל שרכשה אותה ב2010 ב7.7 מיליארד דולר).

שתי החברות בנו מסגרת שבה תוכנת ההגנה של מקאפי עובדת עם המערכת של אלוט ומאפשרת להרחיב את השירות לפלטפורמות דוגמת מחשב אישי.

המטרה היא לספק למפעיל ערכת הגנה השולטת בכל רבדי התקשורת. ההסכם נחתם לפני כשנה ורק בתקופה האחרונה שתי החברות משווקות את המוצר.

מה הפוטנציאל של החברה הזו?

בואו נשאל קודם כל את השאלה. האם חברות התקשורת יהיו מעוניינים במוצר הזה? כן או לא.

אז אפשר גם להגיד שלא. שהם יעדיפו שלא להיכנס לתחום הזה בכלל.

אבל אם אתם מאמינים שכן- הפוטנציאל הוא אדיר לאלוט תקשורת.

מפעילי התקשורת בכל מדינות ה-OECD מרוויחים כיום כ- 600 מיליארד דולר בשנה, כאשר, עפ"י סקרים שערכה החברה,נכון להיום, הלקוחות מוכנים לשלם עוד 5%-7% תמורת תקשורת מאובטחת בתוך התקשורת עצמה. זה מייצר הזדמנות של כ-30-40 מיליארד דולר בשנה.

כפי שכתבתי מטה,וודאפון באירופה מציעה כיום את השירות, כשהיא לקחה בינתיים רק את המרכיב של אבטחת הטלפונים הסלולריים, בלי המרכיב של מקאפי, תמורת אירו לחודש.

 כ40-50 אחוז מהלקוחות של וודאפון בחרו לשלם תמורת השירות החדש. אם זה יהיה האחוז גם אצל האחרות, והם ישתמשו באלוט- אז חבל על הזמן.

חברת טלפוניקה עומדת להשיק שרות כזה שבו היא תגן על הלקוח גם באמצעות רשת התקשורת שלה וגם באמצעות האפליקציה של מקאפי.

השירות יושק בחודשים הקרובים בספרד בברזיל, ולאחר מכן במדינות נוספות בדרום אמריקה.

 מעניין לראות,כיום חברת אלוט תקשורת היא החברה היחידה , שנותנת פתרון שלם וכוללני המאפשר אבטחת המידע העובר ברשת בכל אמצעי תקשור – מובייל, רשת ביתית, WIFI וכו’.

לסיכום, חברת אלוט תקשורת, לפני מהפך עסקי דרמטי וכבר עם חוזים משמעותיים בתחום. אם התחום הזה יתפוס כמו שאלוט צופה- היא לא תישאר חברה עצמאית ותירכש.

חכה עוד שנייה, קראת את הכתבה עד הסוף? כנראה שעניינתי אותך. אז אולי הגיע הזמן שתבוא ללמוד איתי קורס שוק ההון באחד על אחד?

כל הפרטים על הקורס תוכל לקרא פה- קורס שוק ההון עם עינב כהן

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: