עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

שוק הסטרימינג בלייב-זה לא הולך לעצור!

שוק הסטרימינג בלייב הסיני הגיע לשווי של 5.5 מיליארד דולר בשנת 2017. זה לא הולך לעצור. הכירו מפלצת אחת בתחום. (3-11-2019)
שוק הסטרימינג בלייב-זה לא הולך לעצור!

אלכס קולפקוב

שוק הסטרימינג של משחקי המחשב נמצא כרגע בשיאו. בחודש יולי האחרון, נער בן 16 זה ב 3 מיליון דולר בגביע העולם לפורטנייט. בזמן שדורות ישנים, מבזבזים את זמנם בלהריע לשחקני הכדורסל\כדורגל האהובים עליהם, דור המילניום ודור ה Z מושפעים ומעריכים יותר גיימרים מקצועיים.

הטרנד הזה הוא רק בחיתוליו, ואלו הן פלטפורמות הסטרימינג אשר מארחות את התוכן הזה הולכות בעיקר לקטוף את הפירות בסוף.

הגיע הזמן להכיר את חברת HUYA Inc. (סימבול HUYA).


עם נתח שוק של 43%, חברת חויה הינה פלטפורמת הסטרימינג למשחקי מחשב בלייב המובילה בסין במונחים של זמן "מבוזבז" דרך המובייל. החברה בנתה אקו-סיסטם משגשג בקרב המארחים, התוכן והצופים שלה. קיימים כמעט 700,000 סטרימרים אשר מכסים למעלה מ 2,600 משחקים אשר נצפים על ידי למעלה מ 100 מיליון משתמשים פעלים בממוצע. שזה נתון מדהים בפניי עצמו.

גודל שוק בלתי נתפס

שוק הסטרימינג בלייב הסיני הגיע לשווי של 5.5 מיליארד דולר בשנת 2017. זה מחולק לשתי קטגוריות עיקריות: סטרימינג משחקי מחשב בלייב וסטרימינג בלייב שלא משחקי מחשב. הסטרימינג של משחקי מחשב בלייב עומד על כ 1.2 מיליארד דולר וצפוי לגדול בקצב שנתי של 34% משנים 2017 - 2022. הסטרימינג בלייב של תוכן שהוא לא משחקי מחשב עומד על 4.3 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 22% באותן שנים.

 

ליבת שוק הספורט האלקטרוני (eSports) הסיני (הכנסות של מועדונים/קבוצות מקצועיות, זכויות פרסום, הפקדת תוכן וחסויות) הגיעו למיליארד יואן סיני בשנת 2017 וצפויות להגיע ל 13.5 מיליארד יואן בשנת 2021.

 

בסיס הגיימרים בתחום הספורט האלקטרוני צפוי להתרחב מ 229 מיליון ב 2017 ל 537 מיליון גיימרים עד שנת 2022. נוסף להתרחבות בסיס הגיימרים בתחום ה eSports, טורנירים בתחום ה eSports צוברים תאוצה גם בקרב הלא גיימרים. בטורניר הדגל של המשחק המפורסם LPL, League Of Legends צפו מספר שיא של 118 מיליון צופים בשנת 2017. רק לשים דברים בפרופורציה, בגמר ה NBA בשנת 2017 צפו 52 מיליון צופים.

 

ככל שתחום זה ימשיך להתרחב וחברות יתחילו לצאת מ"המגרש הביתי" שלהן, תגבר התחרות באזורים שונים של העולם בתחום זה.


התרחבות אל מעבר לים

סין אינה המדינה היחידה כרגע אשר מאמצת את תחום הסטרימינג של משחקי המחשב בלייב. בארה``ב, Twitch הוצג בתוך ארצות הברית בשנת 2011. באוגוסט 2014, אמזון רכשה את החברה כשהיא טענה שהיו לה 15 מיליון משתמשים פעילים על בסיס יומי. מאז Twitch המשיכה להתרחב למדינות דוברות אנגלית אחרות, כמו בריטניה וקנדה.

 

בצד השני של העולם, חויה השיקה את זרוע סטרימינג משלה המכוונת אל מעבר לים, Nimo TV, באינדונזיה במאי 2018. ניצחון משמעותי בעבור חויה ו Nimo TV היה חתימת הסכם עם טנסנט ביוני 2018 על מנת לעזור לקדם שיתוף פעולה בתחום הגיימינג וסטרימינג בשידור חי מעבר לים.

Nimo TV כרגע פתוחה לפיליפינים, מלזיה, אינדונזיה, תאילנד וויאטנם.

זה בלתי נמנע שחויה בסופו של דבר תתמודד עם תחרות מצד Twitch, אולם זה בלתי סביר בעתיד הנראה לעין, וככל הנראה לא משהו שיאיים על חויה.

הדבר שמושך עניין בסטרימינג בלייב לצופים ההוא האינטרקציה בין הגיימר לצופים שלו\ה. ההתקשרות הזאת מבוצעת בצורה המיטבית על ידי מארחים מקומיים, מה שהופך את הלוקליזציה לחשובה מאין כמותה בתחום הסטרימינג באונליין.

האחיזה המוצקה של חויה בסין וההתרחבות המוקדמת אל תוך דרום מזרח אסיה תהפוך את זה לקשה עד מאוד בעבור Twitch להחליף אותה באזורי מפתח אלו.

 

דגש מיוחד על תחום ה eSports

חויה מאמצת את הצמיחה המהירה הנראית בתחום ה eSports בסין על יד שיפור סיקור הטורנירים, כולל הפעלה של טורנירים משלהם, ותפעול של קבוצות מקצועיות משלהם.

זו אחת מהההזדמנויות הנוכחויות הגדולות ביותר בעבור חויה ויש לה את הפוטנציאל להגדיל בצורה משמעותית את מספר הצופים שלה. למשל, גמר אליפות משחק ה League of Legend משך למעלה מ 200 מיליון צופים מסין, כפול מספר המשתמשים החודשיים בממוצע של חויה.

 

החברה הכריזה שהיא תייסד חברת בת עד סוף שנת 2019 אשר תתמקד בתחום הeSports. אלו חדשות מצויינות בעבור משקיעי החברה בזמן שתחום זה ממשיך לצבור תאוצה בסין לעומת ספורט מסורתי, והחברה נמצאת במצב מצויין לכבוש את בסיס הצופים העולה הזה.

 

סיכוני מפתח

1. השוק הסיני נחשב עדיין כשוק עולה והוא כולל בתוכו שווקים די לא יציבים. חויה יכולה לסבול מחולשה כללית בסין.

2. חולשה בסין יכולה גם להגביל את האפשרות של הצופים לתת טיפים, שזו אחת הדרכים העיקריות של יוצרי התוכן להתפרנס.

3. מלחמת הסחר עם של סין עם ארה``ב.

4. הישענות על משחקים חדשים אשר מפותחים על מנת לשמור את המשתמשים מסופקים/מבודרים.

 

סיכום

כפי שראינו תחום ה eSports רק בחיתוליו וצפוי לצמוח בקצב הגבוה מ 20% בשנה.

חויה ללא ספק מעניקה חשיפה גבוהה לתחום זה ובמיוחד לשוק האסייתי העצום ומצליחה להיות רווחית עם קצבי צמיחה גבוהים מרשימים יותר לעומת מתחרת העיקרית בסין DouYu International Holdings Limited, סימבול DUYU.

בזמן שהנהלת החברה מצליחה לנווט את החברה בצורה מוצלחת בזמנים לא פשוטים אל תוצאות מצויינות, מאוד מעניין יהיה לראות היכן תיהיה בעוד מספר שנים קצב הזה.

 

נתונים פיננסיים

שווי החברה כ 4.68 מיליארד דולר.

מכפיל רווח נוכחי של 54.7, מכפיל רווח עתידי של 27.2.
מכפיל על ההון של 2.06.
מכפיל מכירות של 0.95.

כמות המזומנים בקופת החברה היא 204.4 מיליון דולר, ללא חוב כלל.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון השני לשנת 2019, שפורסמו באוגוסט. ע``פ דוחות אלו:

סך כל ההכנסות עלה ב 89.4% ל 285.5 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה 150.7 מיליון דולר.
הרווח הנקי היה 17.7 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה הפסד של 300 מיליון דולר.

מספר המשתמשים המשלמים עלה ב 46.7% והגיע ל 4.9 מיליון, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה 3.4 מיליון משתמשים משלמים.
רווח למנייה היה 0.10 דולר למנייה.

 

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת