מנכל חברת אקסלנז לישראל בורסה: אני מאמין כי ב2015 נראה צמיחה משמעותית במכירות

מנכ"ל חברת אקסלנז, לארי כהן, מספר בראיון מיוחד ל"ישראל בורסה",מדוע שוק בדיקות דם לאבחון חיידק ה- H.Pylori בארה"ב עומד להשתנות. (29-9-2014)

עינב כהן

חברת אקסלנז ביוסיינס, המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול,זכתה בשבוע שעבר,להיות אחת מבין 50 חברות הטכנולוגיה הצומחות בישראל , במסגרת תחרות ה-Deloitte Technology Fast 50 השנתית לשנת 2014.

הבחירה נעשית על בסיס קצב צמיחה שנתי במכירות על פני חמש השנים האחרונות בהשוואה לחברות טכנולוגיה אחרות.

הציפייה מזכייה כזו היא הצגת תוצאות מרשימות ומנייה בשיא, אך לא כך הדבר.

ברבעון האחרון, החברה הפסידה כ-9 מיליון ש"ח,וטרם הצליחה להגיע לאיזון ורווח בשנים האחרונות.

בעל השליטה בחברה, הנו המיליונר מורי ארקין (אגיס לשעבר) שבכל הנפקה מזרים כסף על מנת שלא להיות מדולל מאחזקתו.

מנכ"ל החברה הנו לארי כהן, שמונה בפברואר בשנה שעברה, ומאחוריו 30 שנות ניסיון בתעשיית המכשור הרפואי.

למרות בעלי העניין החשובים,והצוות הניהולי המצויין-המנייה נמצאת כמעט בשפל כל הזמנים. לא רחוק מהשפל הגדול של שנת 2008-2009.

ב12 חודשים האחרונים המנייה איבדה מערכה 50%.

מנכ"ל החברה, לארי כהן, בראיון מיוחד ל"ישראל בורסה" ,מנסה להסביר ,מדוע כל עתידה של החברה-עדיין לפניה.

"ניכנס לשווקים בעלי צמיחה גבוהה"

לארי, נבחרתם כאחת מ-50 החברות הצומחות ביותר,בישראל בחמש השנים האחרונות, אך החברה עודנה מפסידה. איזו תקווה יש למשקיע שרוצה היום להשקיע בכם ללא חשש?

"המכשור הרפואי שפיתחנו לאבחון מחלות בכבד ולהימצאות חיידק ה-H.Pylori ממשיך לעבור פיתוחים כמוצר ומבחינה קלינית.

אנו צופים המשך צמיחה בעסקי ה-H.Pylori של החברה באמצעות כניסה לשווקים בעלי צמיחה גבוהה כגון סין וכן כניסה לשווקי יעד חדשים בארה"ב, אשר יאיצו את הצמיחה בשנים הקרובות.
 
בדיקת ה-H.Pylori מוכחת לחלוטין ובעלת סיכון נמוך מבחינה טכנולוגית. היישומים לכבד יספקו מענה לשווקים גדולים מאוד ולכן הינם בעלי פוטנציאל רב, אך אנו צריכים קודם כל להצליח בניסויים קליניים, ובהתאם לתוצאות אנו מאמינים שנוכל להיכנס לשווקי יעד נוספים".
 
ספר בבקשה על התפתחויות האחרונות בחברה.
 
"אנו נתחיל בניסוי קליני במסגרת יישום ה- CSPH/HVPG לבחינת תפקוד הכבד לפני סוף השנה.
 
מדובר בציון דרך משמעותי וחיובי בדרך לקראת מסחור בדיקות בלתי פולשניות לתפקוד הכבד באמצעות בדיקות הנשיפה.
 
כמו כן, אנו נמצאים בעיצומם של דיונים עם מספר חברות פארמה גדולות בנוגע לבדיקה לאבחון NASH ומקווים להיכלל בניסוי קליני של אחת מהן לפחות.
 
אנו ממשיכים להעמיק את החדירה לשוק המרפאות בארה"ב עם אפליקציית ה-H.Pylori. בחודשים האחרונים מספר חברות ביטוח גדולות בארה"ב מעודדות את הרופאים להימנע מהפנייה לבדיקות דם לאבחון ה- H.Pylori, בדיקה שהינה ה"מתחרה" הגדולה ביותר לאקסלנז בשוק זה, בשל שיעור תוצאות שגויות גבוה שמספקת בדיקת הדם ,בדיקת דם מספקת תשובות חיוביות על כ-30% -20% מהחולים אשר אינם נושאים את החיידק.
 
הדבר עשוי להרחיב את שוק בדיקות הנשיפה בארה"ב בשנים הקרובות. בישראל, לדוגמא,למעלה מ-90% מהבדיקות נעשות באמצעות בדיקות נשיפה, בעזרת ערכות שהחברה מספקת לקופות החולים.
 
בארה"ב למעלה מ-80% מהבדיקות עדיין מתקיימות באמצעות בדיקות דם כפי שצויין, וחברות הביטוח בארה"ב כעת מפסיקות לכסות בדיקות דם.

אקסלנז הודיעה לאחרונה ש-Cigna, חברת ביטוח אמריקאית גדולה, הודיעה לרופאים ולמעבדות שהחל מאוגוסט 2014 החברה תפסיק לשפות בדיקות דם לאבחון חיידק ה- H.Pylori".

"מצפים לאיזון בסוף 2015 תחילת 2016"

גייסתם לאחרונה מהציבור 12 מיליון ש"ח, בהמשך לגיוסים ודילולים רבים בשנים האחרונות. מה השימוש הצפוי להיעשות בו?
 
"ההון אשר גוייס יאפשר לנו להיכנס לשווקים חדשים בתחום ה-H.Pylori ולפלחים חדשים בשווקים בהם אנו פועלים, וכן מימון לניסויים בבדיקות כבד והון חוזר".
 
מתי ניתן יהיה לצפות לקפיצת מדרגה משמעותית בתוצאות החברה?
 
"אני מאמין שהחל מ-2015, החברה תראה צמיחה משמעותית בהכנסות בהתבסס על התרחבות עסקי ה-H.Pylori. אנו מצפים להיות מאוזנים בסוף 2015 - תחילת 2016".
 
עברתם לשיווק ישיר של המכשיר בארה"ב. מה ניתן להגיד על הצלחת המהלך עד כה, ומה ניתן לומר על הצפוי ב-2015?
 
"כתוצאה מהמעבר לשיווק ע"י אנשי החברה, הגדלנו את הידע על הלקוחות שלנו וקיבלנו שליטה מלאה על תהליך המכירה כולו".
 
עדכנתם את תחזית המכירות שלכם ל-2014 ל-14 מיליון שקל. האם תעמדו בתחזית מכירות זו?
 
"כידוע לך, רק סיימנו את הרבעון השלישי והרבעון הרביעי עוד לפנינו, אך התכניות והיעדים שלנו הם לעמוד בתחזית המכירות העדכנית".
 
האם קיימת אפשרות לחתימת הסכם עם גוף אסטרטגי מוביל בתחום למסחור המוצר? האם אתם שואפים לכך?
 
"אנו עובדים לקראת זה על בסיס יומיומי, על-מנת להגדיל את החדירה לשוק ולהתאים את מוצרינו לצרכי הלקוחות".
 
המניה נמצאת בשפל של שנתיים למרות קניות של בעלי עניין. מדוע אתם לא מנפיקים את החברה בנאסד"ק?
 
"נכון לעכשיו, אין לנו תוכניות ספציפיות , שכן אנו מאמינים שעלינו להשלים מספר ציוני דרך, כפי שציינתי לפני כן, בטרם נשקול אופציות פיננסיות נוספות.
 
הגידול הצפוי בשוק ה-H.Pylori, וההתקדמות שאנו מבצעים ביישומי הכבד החשובים בהחלט שמה אותנו בעמדה מובילה לעורר את תשומת הלב הרצויה בשוק ההון האמריקאי, הדבר יפתח לאקסלנז אפשרויות רבות בהן גם אפשרות להנפקה בנאסד"ק בשלב מסוים בעתיד". 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: